El passat dissabte 5 d’abril de 2025, l’assemblea ordinària de Foment va votar per unanimitat la candidatura encapçalada per Arnau T. Akhtar i Bertran per seguir a la junta directiva de l’entitat. Akhtar i Bertran, president des de 2022, va presentar l’única llista a les eleccions, obtenint el vistiplau per continuar fins al 2028.

Durant l’assemblea, el president va fer balanç dels tres darrers anys, destacant que la major part del programa electoral de 2022 s’ha complert. Entre els bons resultats, va mencionar l’augment de candidatures per acollir al certamen nacional, el creixement sostingut de municipis amb pubillatge, la creació d’acords amb institucions (consells comarcals, museus…), la implicació directa de Foment en les incidències del pubillatge local i comarcal, els nous reglaments, règims interns i estatuts, les bústies de denúncia i un assoliment de la voluntat de tenir tracte pròxim amb els membres del pubillatge d’arreu del país.

També es va presentar el programa per als propers tres anys, que inclou l’elaboració d’un pla de comunicació integral per a xarxes socials, la implementació de l’última fase de la nova imatge gràfica corporativa i del web, la promoció de la recerca històrica del pubillatge abans de 1957, la creació de marxandatge, la implementació de barems públics per als municipis candidats a acollir el certamen nacional i la trobada d’antics vigents per posar en valor les diferents generacions de pubillatge. Akhtar i Bertran va remarcar que els propers anys seran per consolidar els canvis realitzats i comunicar-los a la societat: “El pubillatge ja sap cap on anem, ara cal que s’ho creguin la ciutadania i les institucions. Hem d’enfocar la feina a llarg termini en la comunicació, assegurant els pobles que ja participen de la tradició i dotant de recursos als joves que hi participen”.

Pel que fa a la junta, estarà formada per 33 persones, dividides de nou entre àrees internes i delegacions territorials. La figura de coordinador, que fins ara residia en una sola persona, passarà a ser exercida per dues persones: Elvira del Pozo de Torres, com a Coordinadora d’àrees internes, i Laura Badia Calm, com a Coordinadora de delegacions territorials. Així, es busca que les tasques quedin més repartides i cada coordinadora es pugui centrar en les seves funcions de donar suport a les àrees i delegats/des que en depenen.

Un cop presentada la candidatura, aquesta ha estat votada per unanimitat per tots els socis assistents, presencialment i per via telemàtica. També s’han aprovat els balanços de 2024 i els pressupostos de 2025, destacant la recerca de nous recursos i subvencions per a les activitats previstes. En el torn de preguntes, es va sol·licitar la creació d’un arxiu físic per conservar la documentació i objectes de Foment, acordant buscar la cooperació amb institucions que puguin donar assistència en aquest àmbit.

L’assemblea va finalitzar amb un agraïment a les persones que van formar part de la junta i que no seguiran, valorant el seu compromís amb Foment i el pubillatge durant aquests tres anys.